تبلیغات
مطالب اینترنتی - مطالب تیر 1396
 
مطالب اینترنتی
چهارشنبه 21 تیر 1396 :: نویسنده : نویسنده

بامداد – کمتر زن خانه داری است که به تیز کردن قیچی نیاز نداشته باشد. به طور طبیعی، قیچی ها بعد از مدتی استفاده، کند می شوند. شاید برخی از افراد ترجیح دهند قیچی کهنه را دور بیندازند و یک قیچی نو بخرند در صورتی که به راحتی می توان تیغه های قیچی را در خانه تیز کرد؛ بنابراین قبل از دور انداختن قیچی که تیغه های آن کند شده است، راهکارهای زیر را امتحان کنید.

وسایل مورد نیاز:

سنگ چاقو تیزکن، فویل آلومینیمی و کاغذ سنباده. قبل از شروع مراحل تیز کردن تیغه های قیچی، شما باید موارد ذکر شده را از بازار تهیه کنید.

روش‌های تیز کردن قیچی

۱ – با سنگ چاقو تیزکن چند بار روی تیغه های قیچی بکشید و در پایان براده های قیچی را از روی آن ها تمیز کنید. توجه داشته باشید که هیچ براده ای روی قیچی نماند، چرا که باعث زنگ زدن آن می شود.

۲ – از شیشه برای تیز کردن قیچی استفاده کنید. علاوه بر این که باید مراقب دست تان باشید، یک لیوان شیشه ای ارزان قیمت و بی استفاده را روی لبه قیچی بکشید. همچنین می توانید از یک بطری شیشه ای استفاده کنید و قیچی را تا زمانی که به اندازه دلخواه تیز شود، دور لبه آن بکشید.

۳ – قیچی های ظریف مانند خیاطی و کاردستی را با بریدن یک یا چند کاغذ آلومینیمی تیز کنید. بهتر است از کاغذ آلومینیمی ضخیم استفاده کنید تا تیزتر شود.

۴ – با چند بار بریدن کاغذ سنباده، قیچی شما تیز تر خواهد شد. پس از این کار، تیغه های قیچی را بشویید و خشک کنید. بعد از انجام مراحل ذکر شده، شما یک قیچی تیز خواهید داشت.

منبع : جدیدترین



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب روش‌های تیز کردن قیچی در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :روش‌های تیز کردن قیچی
http://mofidestan.ir/%d8%b1%d9%88%d8%b4%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%aa%db%8c%d8%b2-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d9%82%db%8c%da%86%db%8c/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
دوشنبه 12 تیر 1396 :: نویسنده : نویسنده



مفیدستان:

آیات مربوط به زکات فطره در قرآن

آیات مربوط به زکات فطره در قرآن , قرآن کامل‌ترین نسخه شفابخش برای بشر است که با مراجعه به آیات شریف آن آیاتی را می‌توان یافت
که به طور مستقیم و با کمی دقت بر عید فطر و آداب آن توجه دارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در تفسیر نمونه در ۱۴ تا ۱۷
سوره مبارکه «اعلی» به بیان آداب عید فطر پرداخته است که در ادامه متن آن را می‌خوانیم؛

بِسْمِ اللَّه الرَّحْمَن الرَّحِیم

قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَکَّیٰ ؛ به یقین آن که پاکی جست، رستگار شد.

وَذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلَّیٰ؛ و نام خدایش را یاد کرد سپس نماز خواند!

بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا؛ ولی شما زندگی دنیا را مقدم می‌دارید.

وَالْآخِرَةُ خَیْرٌ وَأَبْقَیٰ؛ در حالی که آخرت بهتر و پایدارتر است!

«و نام پروردگارش را به یاد آورد و به دنبال آن نماز بخواند» (وَ ذَکَرَ اسْمَ رَبِّهِ فَصَلّی).

به این ترتیب، عامل فلاح و رستگاری و پیروزی و نجات را سه چیز می شمرد:
«تزکیه»، «ذکر نام خداوند» سپس «به جا آوردن نماز».

در این که منظور از «تزکیه» چیست؟ تفسیرهای گوناگونی ذکر کرده‌اند:

نخست این که: منظور پاکسازی روح از شرک است، به قرینه آیات قبل، و نیز به قرینه
این که مهم‌ءترین پاکسازی همان پاکسازی از شرک است.

آیات مربوط به زکات فطره در قرآن

دیگر این که: منظور، پاکسازی دل از رذائل اخلاقی و انجام اعمال صالح است،
به قرینه آیات فلاح در قرآن مجید از جمله آیات آغاز سوره «مؤمنون» که فلاح
را در گرو اعمال صالح می‌شمرد، و به قرینه آیه ۹ سوره «شمس» که بعد از
ذکر مسأله تقوا و فجور می‌فرماید: قَدْ أَفْلَحَ مَنْ زَکّاها: «رستگار شد کسی
که نفس خود را از فجور و اعمال زشت پاک کرد و به زینت تقوا بیاراست».

دیگر این که: منظور «زکات فطره» در روز عید فطر است، که نخست باید زکات
را پرداخت و بعد نماز عید را به جا آورد، چنان که در روایات متعددی از
امام صادق(علیه السلام) این معنی نقل شده است.

همین معنی، در منابع اهل سنت از امیر مؤمنان علی(علیه السلام) روایت شده.

در اینجا این سؤال مطرح است که: سوره «اعلی» سوره «مکّی» است، و در
«مکّه» نه زکات فطره مقرر شده بود، و نه روزه ماه مبارک، و نه مراسم نماز عید فطر؟

در پاسخ این سؤال، بعضی گفته‌اند: هیچ مانعی ندارد آغاز این سوره در «مکّه»
نازل شده باشد و پایانش در «مدینه». این احتمال نیز قویّاً وجود دارد که: تفسیر فوق
از قبیل بیان یک مصداق روشن و تطبیق آیه بر فرد واضح باشد.

بعضی نیز «تزکیه» را در اینجا به معنی دادن صدقه مالی دانسته اند.

آیات مربوط به زکات فطره در قرآن

آیات مربوط به زکات فطره در قرآن

مهم این است که: «تزکیه» معنی وسیعی دارد که همه این مفاهیم را در بر می گیرد،
هم پاکسازی روح از آلودگی شرک، هم پاکسازی از اخلاق رذیله، هم پاکسازی عمل
از محرمات، و هر گونه ریا، و هم پاکسازی مال و جان به وسیله دادن زکات در راه خدا;
زیرا طبق آیه: خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَکِّیْهِمْ بِها: «از اموال آنها صدقه ای (زکات)
بگیر تا آنها را به وسیله آن پاکسازی و تزکیه کنی» دادن زکات سبب پاکی روح و جان است.

بنابراین، تمام تفسیرها ممکن است در معنی گسترده آیه، جمع باشد.

قابل توجه این که: در آیات فوق، نخست سخن از تزکیه و بعد ذکر پروردگار و سپس نماز است.

به گفته بعضی از مفسران، مراحل عملی مکلف سه مرحله است:

نخست، «ازاله عقائد فاسد از قلب»، سپس «حضور معرفة اللّه و صفات و اسماء او در دل»،
و سوم«اشتغال به خدمت»، آیات فوق در سه جمله کوتاه به این سه مرحله اشاره کرده است.

این نکته نیز قابل توجه است که: «نماز» را فرع بر «ذکر پروردگار» می‌شمرد، این به خاطر آن است که:
تا به یاد او نیفتد و نور ایمان در دل او پرتوافکن نشود، به نماز نمی‌ایستد، به علاوه، نمازی ارزشمند است
که توأم با ذکر او و ناشی از یاد او باشد، و این که بعضی ذکر پروردگار را تنها به معنی«اللّه اکبر» یا
«بسم اللّه الرحمن الرحیم» که در آغاز نماز گفته می‌شود، تفسیر کرده‌اند، در حقیقت بیان مصداق‌هایی از آن است.

علاوه بر این آیات قرآن کریم، آیات دیگری به عید فطر اشاره دارد به طوری کعه با مراجعه به قرآن می‌توان
برخس از آن‌ها را استخراج کرد. بیشتر دانشمندان گفته‌اند که مقصود از ولتکبرالله در آیه ۱۸۵ سوره مبارکه
«بقره»: «یُرِیدُ اللَّهُ بِکُمُ الْیُسْرَ وَلَا یُرِیدُ بِکُمُ الْعُسْرَ وَلِتُکْمِلُوا الْعِدَّةَ وَلِتُکَبِّرُوا اللَّهَ عَلَی مَا هَدَاکُمْ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ»
تکبیرهایی است که در شب عید فطر واردد شده است که این تکبیرها بعد از چهار نماز مغرب و عشاء و
صبح روز عید و نمازز عید فطر گفته می‌شود.

در عید فطر این گونه می‌گویند «الله اکبر الله اکبر لااله الاالله و الله اکبر الله اکبر ولله الحمد الحمد علی
ماهدانا وله الشکر علی مااولانا» آیات مربوط به زکات فطره در قرآن

آیا زکات فطره در قرآن آمده است؟

همچنین سعید نقاش از امام صادق (علیه السلام) روایت کرده است که فرمود: برای من در شب عید فطر
کبیر هست، اما واجب نیست بلکه مستحب است، می‌گوید، پرسیدم این تکبیر در چه وقت مستحب است؟
فرمود در شب عید در مغرب و عشا و در نماز صبح و نماز عید آنگاه قطع می‌شود، عرضه داشتم: چگونه تکبیر
بگویم؟ فرمود: می گویی الله اکبر، الله اکبر، لااله الاالله، و الله اکبر، الله اکبر و لله الحمد، الله اکبر علی ماهدانا
و منظور از کلام خدا که می‌فرماید: و لتکملوا العده همین است، چون معنایش این است که نماز کامل کنید.
و خدا را در برابر اینکه هدایتتان کرده تکبیر کنید، و تکبیر همین است که بگویید: الله اکبر، لااله الاالله، و الله اکبر،
و لله الحمد راوی می‌گوید در روایت دیگری آمده که تکبیر آخر را چهار بار باید گفت.

فارس



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب آیا زکات فطره در قرآن آمده است؟ در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :آیا زکات فطره در قرآن آمده است؟
http://mofidestan.ir/%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%b2%da%a9%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d8%b7%d8%b1%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%82%d8%b1%d8%a2%d9%86-%d8%a2%d9%85%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9f/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :